These images are merely thumbnails...don't forget to CLICK 'em to see things for what they really are!

Friday, October 23, 2009

NAMOR THE SUB-MARINER AIN'T NO SQUARE






















He's kinda more of a triangle.

Can somebody tell me what's going on in this cover here?
I don't mean the race between the speed-boats and the planes and the Human Torch and Namor...
I mean...
WTF is going on with Subby's HEAD??!!
Syd Shores is credited with this cover.
The legendary, talented Syd Shores.
The same Syd Shores who drew Captain America for years (and better than Kirby).
Just look at the nice detail he is able to give the waves splashing against the raft.
Now look at Namor's head.
LOOK AT IT!!
I mean, really now!
It almost looks like Stan Lee said to Syd Shores, "Syd, those covers you've been doing for Cap and Subby lately are great, but you gotta remember that Namor's head is kind of a triangle shape...try to give it a bit of a triangle shape next time, okay?"
And then Syd said to himself, "I'll give you a triangle head...YOU WANT A TRIANGLE HEAD??!! Your gonna GET one!!"

6 comments:

  1. Apocolyte: Man, that is one wedge-shaped head. Great blog. Keep up the good work! I am glad you have awakened at last. Can always use an extra set of fiery eyes to pierce the darkness. - Mykal

    ReplyDelete
  2. Thank you, and welcome to the End Of Time!

    ReplyDelete
  3. HAW HAW!!! maybe his ancestors were sea-bats. they were trianglish.

    ReplyDelete
  4. I have a cousin who speaks fluent trianlish!

    ReplyDelete
  5. Namor is a useless character now. Brian Bendis made him useless and Matt Fraction pushed him into the crapper for good.

    ReplyDelete